Archiwalna Strona Zdalne nauczanie w SP 2 w Wapnicy - Nieruchomości, działki, sprzedaż, imprezy Międzyzdroje

wstecz

strefa mieszkańca

strefa turysty

27 mar 2020

Obecna sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się koronawirusa prowadzi do dynamicznych zmian w życiu społecznym. Dotknęły one także polskie szkolnictwo. Lekcje zostały w szkołach zawieszone, póki co w terminie do 10 kwietnia. Początkowe próby prowadzenia zajęć dla uczniów przez internet od 25 marca przerodziły się w związku ze zmianą przepisów w obowiązek. Chcę zaprezentować jak ten nowy, zdalny sposób nauczania podstawy programowej przebiega w Szkole Podstawowej nr 2 im. prof. dr Władysława Szafera w Wapnicy.

Nauczyciele już od pierwszych dni zamknięcia szkoły rozpoczęli pracę z uczniami metodą d-learningową przy pomocy technologii informatycznej. Kontakt z rodzicami i uczniami jest systematycznie utrzymywany z pomocą komputerów, laptopów, czy tabletów poprzez dziennik i pocztę elektroniczną. Dzieci, które nie posiadają własnego komputera w domu, mają możliwość wypożyczenia szkolnego sprzętu w postaci iPada (tabletu). Wymiana informacji tym nowym sposobem nauczania przebiega dość sprawnie mimo pewnych problemów technicznych (np. z łączem internetowym w domu uczniów).

Dzieci i młodzież otrzymują materiały i instrukcje do samodzielnej pracy poprzez Classroom, gdzie  pracują  w wirtualnych klasach ( to jedno z narzędzi Google przeznaczone dla edukacji). Wszyscy uczniowie dość wprawnie rozwiązują zadania przekazywane przez nauczycieli, w formie kart pracy i instrukcji. Korzystają również w miarę potrzeb z platform edukacyjnych np. epodręczników, Nuadu, Matzoo, Mathedu, Gamezone.

Od 23 marca, zarówno Rada Pedagogiczna SP 2 w Wapnicy, jak i uczniowie, rozpoczęli pracę w oparciu o kolejne narzędzie komunikacyjne - Google Meet. Odbywają się w ten sposób wideo-posiedzenia Rady Pedagogicznej, szkolenia dla nauczycieli oraz wideo-konsultacje uczniów z nauczycielami. Ustalony obecnie plan wideo-lekcji dla poszczególnych klas szkoły uwzględnia specyfikę zajęć, równomierne obciążenie materiałem do nauczenia i zapewnia bezpieczny dla uczniów czas pracy przy komputerze.

Metoda Planu Daltońskiego, która stawia m.in. na samodzielność i odpowiedzialność dziecka oraz wcześniejsze wdrożenie urządzeń mobilnych (iPadów) w proces edukacji, bardzo ułatwiło uczniom i nauczycielom realizację nauki na odległość.

Prezentując w kilku zdaniach ten nowy sposób zdalnego nauczania, poza placówką szkolną dziękuję w imieniu uczniów i nauczycieli Radzie Rodziców, która przeszło rok temu wsparła nasze starania w rozwoju technologii TIK w SP2 w Wapnicy. Pięć iPadów, które szkoła dostała od rodziców na swoje 70-te urodziny oraz wsparcie firmy Apple, rozpoczęło małą rewolucję technologiczną w naszej placówce. Obecnie  w szkole mamy 40 takich urządzeń, czyli aż trzy mobilne pracownie. Podziękowania przede wszystkim należą się również nauczycielom za ich wysiłek i zaangażowanie w realizację nowatorskich idei edukacyjnych. Bez ich odwagi i kreatywności metoda Planu Daltońskiego oraz iPady nigdy nie pojawiłyby się w Szkole w Wapnicy.

Iwona Sołtysiak
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Wapnicy

Archiwalna Strona