Międzyzdroje
Facebook Projekty realizowane z funduszy zewnętrznych

Koniec roku szkolnego - podsumowanie osiągnięć artystycznych i ich znaczenie

Koniec roku szkolnego to czas, który większość uczniów kojarzy głównie z ocenami i świadectwami. To moment podsumowań, refleksji nad minionymi miesiącami oraz planowania przyszłości. Jednak osiągnięcia edukacyjne to tylko jedna strona medalu. Równie ważne, a może nawet ważniejsze, są sukcesy artystyczne oraz uczestnictwo w różnych konkursach, w tym międzynarodowych online. Te dokonania mogą odegrać kluczową rolę w dalszej edukacji i rozwoju młodych talentów.

Dla wielu uczniów sztuka jest nie tylko pasją, ale również sposobem wyrażania siebie i rozwijania umiejętności, które mogą przynieść korzyści w różnych aspektach życia. Rysowanie, malowanie, fotografia, muzyka, taniec czy teatr – to dziedziny, w których młodzi ludzie mogą zdobywać doświadczenie i osiągać sukcesy. Wartości artystycznych osiągnięć nie można przecenić; rozwijają one kreatywność, wytrwałość i umiejętność krytycznego myślenia.

Szkolne przedstawienia, konkursy recytatorskie, wystawy plastyczne, koncerty szkolne – to tylko niektóre z wydarzeń artystycznych, które mają miejsce podczas typowego roku szkolnego. To wspaniała okazja dla uczniów do zaprezentowania swoich talentów i pasji, które rozwijają się podczas lekcji sztuki, muzyki czy teatru. Dzięki nim mogą pokazać swoje umiejętności, zdobyć uznanie i podziw innych.

Uczestnictwo w konkursach międzynarodowych online, które zyskały na popularności zwłaszcza w czasie pandemii, otwiera przed uczniami nowe możliwości. Dzięki nim młodzi twórcy mogą nie tylko sprawdzić swoje umiejętności przed międzynarodowym jury, ale również dają szansę na pokazanie swojego talentu bez konieczności podróżowania.

Jednym z przykładów sukcesu może być udział w międzynarodowym konkursie plastycznym, w którym uczennica z Polski zdobyła główną nagrodę za swoje prace malarskie. Jej sukces nie tylko przyniósł jej uznanie, ale również otworzył drzwi do dalszego rozwoju artystycznego, w tym możliwości wystawienia swoich prac w prestiżowych galeriach.

Osiągnięcia artystyczne mogą mieć również wymierne korzyści w postaci stypendiów. Wielu uczniów, którzy wyróżniają się na polu sztuki, może ubiegać się o stypendia artystyczne, które nie tylko wspierają ich dalszy rozwój, ale także stanowią dodatkowy atut przy aplikacji do wymarzonej szkoły czy na studia. Przy ocenie kandydatów, komisje często biorą pod uwagę nie tylko wyniki w nauce, ale również osiągnięcia pozaedukacyjne, co może przeważyć szalę na korzyść utalentowanego artysty.

Aby ubiegać się o stypendium artystyczne, uczniowie powinni zgromadzić dokumentację swoich osiągnięć, w tym dyplomy, certyfikaty oraz portfolio swoich prac. Warto również przygotować rekomendacje od nauczycieli i mentorów, którzy mogą potwierdzić ich talent i zaangażowanie.

Konkursy online stanowią więc doskonałą alternatywę dla tradycyjnych konkursów na żywo, oferując wiele dodatkowych korzyści i możliwości. Ich popularność z pewnością będzie nadal rosła w przyszłości.

 

W sezonie wiosennym do internetowych konkursów "Fundacji Benefis" - "Digi-Form-Art of Culture Caravan" oraz "Star Bridge of the Islands Worldwide" zgłosiło się 878 uczestników z 32 krajów: Azerbejdżan, Bahrajn, Białoruś, Bułgaria, Chile, Cypr, Egipt, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Islandia, Włochy, Kazachstan, Kosowo, Łotwa, Litwa, Malezja, Mołdawia, Nigeria, Macedonia Północna, Polska, Portugalia, Rumunia, Serbia, Słowenia, Szwajcaria, Tajlandia, Trynidad i Tobago, USA, Uzbekistan, Wenezuela. Polskę tym razem reprezentowało 75 miast i miejscowości: Aleksandrów Kujawski, Banino, Bełżyce, Będzin, Białystok, Bielawa, Bokiny, Bukowice, Bytom, Cedynia, Chełm, Chojnów, Ciechanów, Czarnówka, Gdynia, Głogów Małopolski, Gorzkowice, Górsk, Janów Lubelski, Janów Podlaski, Jasło, Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Klikuszowa, Kłomnice, Kolbuszowa, Koszalin, Kozienice, Kraśnik, Krosno, Kruszyna, Lipniak, Lublin, Łapy, Łążek Garncarski, Łęczna, Łódź, Łupianka Stara, Milanów, Mława, Nasutów, Niwiska, Nowa Ruda, Nowa Sól, Nowe Miasteczko, Nowy Sącz, Nowy Targ, Nowy Tomyśl, Nysa, Olbięcin, Opole Lubelskie, Piotrowice Wielkie, Polanica-Zdrój, Poznań, Preczów, Puchaczów, Puławy, Puńsk, Radom, Równe, Rumia, Rutka-Tartak, Rzeszów, Sędziszów Małopolski, Sosnowica, Strzelce Opolskie, Suwałki, Szczecin, Świdnik, Trześń, Urszulin, Ustrzyki Dolne, Warszawa, Wejherowo, Wolin.

Jury oceniało uczestników indywidualnie w zależności od wieku. Brane pod uwagę dobór repertuaru, umiejętności wykonawców, artyzm, dobór strojów i rekwizytów, ogólny wyraz artystyczny.

Po obejrzeniu nagrań specjalną decyzją Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Jury postanowiono przyznać Grand-Prix w kilku nominacjach osobno.

 

Konkurs "Digi-Form-Art" ("Karawana Kultury"):

 

GRAND-PRIX VOCAL LIVE, kat. 10-12 lat

Nela Mancheska

Instruktor Andrijana Janevska, Aleksandra Kocevska

Andrijana Janevska music school, Macedonia Północna, Skopje

 

GRAND-PRIX VISUAL ARTS, kat. 13-15 lat

Malwina Płońska

Nauczyciel Dariusz Gumowski, Dom Kultury w Łapach, Polska, Łapy

 

GRAND-PRIX MUSIC, kat. 16-19 lat

Aleksandra Furtak

Nauczyciel Giovanni Bogdanovic

Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. F.Chopina w Nowym Sączu, Polska, Nowy Sącz

 

Konkurs "Star Bridge" ("Wyspy Cały Świat" – Wolin – wyspy Chile):

 

GRAND-PRIX VOCAL LIVE, kat. 16-19 lat

Nora Grantiņa

Instruktor Minjona Rebhūna

Ventspils Jaunrades nams, Łotwa, Ventspils

 

GRAND-PRIX VISUAL ARTS, kat. 10-12 lat

Tomasz Hiki

Nauczyciel Anita Dolata

Zespól Szkół nr 1 w Nowym Miasteczku, Polska, Nowe Miasteczko

 

GRAND-PRIX MUSIC, kat. 16-19 lat

Aleksandra Furtak

Nauczyciel Giovanni Bogdanovic

Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. F.Chopina w Nowym Sączu, Polska, Nowy Sącz

 

GRAND-PRIX PIANO, kat. 10-12 lat

Zofia Nowakowska

Nauczyciel Agnieszka Pisarczyk

Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna im. Marka Jasińskiego w Szczecinie, Polska, Szczecin

 

Oprócz dyplomów i podziękowań najlepsi uczestnicy otrzymali dodatkowe nagrody od współorganizatorów, partnerów i sponsorów projektów artystycznych "Karawana Kultury" i "Wyspy Cały Świat". Są to specjalne certyfikaty i zaproszenia do nieodpłatnego bądź ulgowego udziału w konkursach międzynarodowych we Włoszech, na Malcie, w Hiszpanii, Rumunii, Finlandii, Estonii, Uzbekistanie, Niemczech, Bahrajnie, Malezji oraz w Polsce.

"Fundacja Benefis" dziękuje jurorom, partnerom, współorganizatorom i patronom za pomoc i wsparcie wiosennej edycji konkursów "Digi-Form-Art of Culture Caravan" oraz "Star Bridge of the Islands Worldwide".

Wszystkim uczestnikom jeszcze raz serdecznie gratulujemy wyników, życzymy dalszych sukcesów twórczych i mamy nadzieję, że się zobaczymy w konkursach edycji letniej.

 

Fundacja Benefis, Wolin